Szczególnie denerwująca dla kierowców jest sytuacja, gdy nie można uruchomić samochodu a wszystko dzieje się na parkingu lub gdzieś na lotnisku. I chciałbyś wrócić do domu i nie ma, komu pomóc. Oprócz proszenia o pomoc innych, można skontaktowanie się z pomocą akumulatorową, która wykona awaryjne odpalanie samochodu. W Poznaniu Szczepankowo działa taka firma i natychmiast reaguje na wzywanie pomocy przy rozładowanym akumulatorze. Specjalista przyjeżdża z profesjonalnym sprzętem, wykonuje test obciążeniowy baterii i jeżeli jest sprawna uruchomi auto. Jeżeli natomiast uległa zużyciu przywiezie nowy akumulator i zamontuje go w samochodzie.
Awaryjne odpalanie samochodu Poznań Szczepankowo – kiedy wezwać pomoc akumulatorową?
Często przyczyną rozładowania się akumulatora jest zbyt intensywne używanie rozrusznika lub zbyt długie włączanie głośnej muzyki i reflektorów samochodowych. Dlatego czasami konieczne jest monitorowanie stanu naładowania akumulatora i ładowanie go w razie potrzeby. Co zrobić, gdy bateria się wyczerpie a trzeba dotrzeć do domu lub do pracy? Nie powinieneś robić nic z samochodem i baterią, jeśli nie masz narzędzi i urządzeń. Istnieje ryzyko uszkodzenia okablowania lub elementów elektronicznych samochodu. Bardziej opłaca się wezwać pomoc akumulatorową z Poznania Szczepankowo. Możesz spróbować uruchomić samochód na kilka sposobów: zapalić z kablami rozruchowymi, uruchomić na pych, poprzez holowanie lub za pomocą ładowarki rozruchowej. Jednak najbezpieczniejszym sposobem jest wezwanie specjalistów od awaryjnego uruchamiania samochodu. Oto namiary, które powinieneś zapamiętać lub zapisać:
Awaryjne odpalanie samochodu Poznań Szczepankowo
Awaryjny rozruch samochodu Poznań – Szczepankowo
Awaryjne odpalanie samochodu kablami rozruchowymi
Do naładowania akumulatora potrzebne jest zewnętrzne źródło energii, np. inny samochód, oraz specjalne kable rozruchowe z przypinanymi krokodylkami. Takie kable można kupić w Poznaniu Szczepankowo bez problemu, nawet firma świadcząca awaryjne odpalanie samochodu sprzedaje takie urządzenia oraz wysokiej klasy akumulatory.
Samochód dawcy musi być tej samej lub wyższej klasy. Ważne jest, aby ten pojazd używał tego samego paliwa, co Twój. Nie powinieneś odpalać samochodu takiego jak duży SUV: samochody muszą zużywać mniej więcej taką samą ilość prądu, akumulatory muszą być identyczne. Ponadto nie powinno się uruchamiać samochodu klasy E z silnikiem Diesla z dokładnie podobnego na zewnątrz, ale benzyna klasy E: samochody z silnikiem Diesla mają inny prąd rozruchowy, są wyposażone w większe akumulatory. Jeśli te punkty nie są brane pod uwagę, istnieje ryzyko zdobycia dwóch nieruchomych samochodów z rozładowanymi akumulatorami.
Rozważ względną pozycję pojazdów. Czasem długość przewodów jest niewystarczająca, na przykład na ciasnym podwórku otoczonym innymi samochodami. Przewody muszą być mocno przymocowane do zacisków. W pojazdach zapłon musi być wyłączony. Pozwoli to uchronić układy elektryczne obu samochodów przed skokami napięcia, które mogą negatywnie wpłynąć na sprzęt, a także nie pozwoli na zużycie akumulatora samochodu-dawcy.
Jeśli wszystkie warunki są spełnione, połącz. Nie pozwól, aby przewody stykały się z jakąkolwiek częścią pojazdu inną niż zaciski akumulatora lub inne obszary styku dostarczone przez producenta pojazdu. Unikaj kontaktu przewodów ze sobą. Najpierw podłącz czerwony przewód – można go po prostu zaznaczyć na czerwono – do plusa samochodu z rozładowanym akumulatorem, a drugi koniec również do plusa samochodu-dawcy. Następnie powtórz to samo z czarnym przewodem i ujemnymi zaciskami. Następnie powtórz to samo z czarnym przewodem i ujemnymi zaciskami.
Poczekaj 2-3 minuty. Umożliwi to upewnienie się, że wszystko jest prawidłowo podłączone, a także ułatwi rozpoczęcie pracy. Spróbuj uruchomić samochód z rozładowanym akumulatorem, ale nie trzymaj przekręconego kluczyka lub wciśniętego przycisku zapłonu dłużej niż trzy sekundy. Jeśli silnik nie uruchamia się, powtórz operację ponownie, ale nie więcej. Jeśli działa, nie wyłączaj silnika. Ostrożnie odłącz przewody – najpierw czerwony z zacisków plus, a następnie czarny z zacisków minus.
Jeśli to nie działa, upewnij się, że wszystkie odbiorniki elektryczne są wyłączone w samochodzie odbiorcy. Wyjmij kluczyk ze stacyjki. Uruchom samochód, którym zapalasz i odczekaj 15 minut. To trochę naładuje rozładowany akumulator. Jeśli udało się odpalić samochód, odłącz przewody od zacisków: najpierw od minusa, a potem od plusa. Jeśli się nie uruchomi, przyczyna może być głębsza i poważniejsza niż sama bateria. Zadzwoń do serwisu.
Uruchomienie samochodu na pych lub poprzez holowanie
To przyda się tylko właścicielom samochodu z manualną skrzynią biegów.Ta metoda nie nadaje się do innych typów np. klasycznych automatów ze względu na konstrukcję takich przekładni. Silnik i koła samochodu z manualną skrzynią biegów są połączone w obie strony za pomocą przekładni planetarnej. Silnik pracuje – moment obrotowy jest przenoszony na koła i odwrotnie, jeśli koła się kręcą, można rozkręcić silnik. Pchając samochód robimy to, co powinien był zrobić rozrusznik, kręcimy kołem zamachowym silnika. Przydadzą się asystenci – 2-3 osoby lub inny samochód z kierowcą i niezawodną linką holowniczą. Procedura jest następująca. Usiądź za kierownicą samochodu, wyłącz wszystkich odbiorców energii elektrycznej. Opuść boczne szyby: pozwoli ci to lepiej słyszeć swoich pomocników. Nie zapomnij zwolnić hamulca ręcznego, przełączyć skrzynię biegów na bieg neutralny.
Resztę musisz wykonać tak:
- Wybierz prostą i jak najbardziej płaską drogę pod górę.
- Włącz zapłon kluczykiem lub przyciskiem uruchamiania samochodu.
- Niech pomocnicy zaczną pchać samochód do przodu tak mocno i szybko, jak to możliwe.
W momencie, gdy auto już pewnie jedzie, a pomocnicy prawie biegną, nadchodzi kluczowy moment startu. Kierowca powinien wcisnąć sprzęgło, włączyć pierwszy lub drugi bieg, zwolnić sprzęgło i lekko nacisnąć pedał przyspieszenia. Jeśli wszystko jest w porządku, samochód odpali i będzie kontynuował jazdę jak zwykle. Zatrzymaj się i pozwól maszynie pracować przez 3-5 minut. Jedź, co najmniej pół godziny i pozwól akumulatorowi w pełni naładować. Można również znaleźć chętnego pomocnika z samochodem, który będzie holował auto z rozładowanym akumulatorem.Trzeba pamiętać o zachowaniu bezpieczeństwa, odpowiedniej prędkości, pozwoli to uniknąć problemów.